Tuesday, October 2, 2012

نارسیس

نمیدونم چرا همیشه نسبت  به پسرهای هم سن و سال غرور دارم !حتی حاضر نیستم بهشون سلام کنم یا جواب سلامشون رو بدم
شاید ریشش خودشیفتگی باشه،یا اینکه شاید چون فک میکنم اونا مغرورن،اینجوری هستم،آخه معمولا اگه کسی باهام گرم بگیره ،آدمی نیستم که خشک و سرد واکنش بدم
خودشیفتگی بخاطر اینکه خیلی خودم رو خاص میبینم ، یا نمیدونم،بعضی وقتا فک میکنم عاشق خودم هستم،البته همه آدما خودشون رو دوست دارن و این تا یه حدی طبیعیه،اگه خودشون رو دوست نداشتن،به خودشون هم اهمیت نمیدادن و میمردن
اما اینکه آدم زیادی خودشو دوست داشته باشه،در حدی که باعث بشه توی رابطه هاش محدودیت ایجاد کنه و رذائل اخلاقی همچون غرور رو بوجود بیاره اصلا خوب نیست،چون غرور حجاب بزرگی برای سیر و سلوک حساب میشه  ! نمیدونم چرا این یهو به ذهنم رسید  : دی
شاید تا بحال داستان نارسیس رو شنیده باشین،همون پسر جوونی که عاشق تصویر خودش توی آب میشه،و هرکاری میکنه که باهاش ارتباط برقرار کنه  ولی نمیتونه،آخرش هم میشینه اینقد توی آب نگاش میکنه تا تبدیل به گل میشه!و ریشه واژه ی نارسیسیم یا همون خودشیفتگی هم از این آقا میاد.البته از همون گل میاد که اسم این آقائه هم بوده .که بعضیا میگن همجنسگرا بوده،چون  اگه نبوده پس چرا عاشق جنس خودش میشه؟
بعضیها هم میگن  هم استریت بوده ،ولی من میگم به جنسیت و گرایش جنسی مربوط نمیشه،چون در این صورت چرا فکر نکنیم که بایسکشوال بوده،و در کل  عقیده شخصی من اینه که خودشیفتگی ارتباطی با گرایش جنسی نداره،اگه اینطوری باشه که فقط آدمای همجنسگرا خود شیفته هستن !در صورتی که اینطوری نیست ....و هر آدمی با هر گرایش جنسی میتونه خودشیفته بشه!ولی چیزی که خیلی مسخرست،اینه که چرا یه عده باید راجع به گرایش جنسی یه آدم بحث کنن که فقط افسانه بوده!حالا گیرا افسانه هم نبوده و همچین آقائی به نام نارسیس وجود داشته،چرا باید اینقد همه چیز رو زیر ذره بین ببریم؟اونم از نوع جنسیش....نمیدونم والا
به هرحال اصلا این به بحث ما مربوط نمیشه ، بحث اصلی اینه که این حس ،حس بدیه که مانع خیلی از کارها،و موقعیتهایی میشه که پیش میاد
با خودم میگم شاید اصلا  خودشیفته و مغرور نیستم،چون اگه بودم،دیگه جنسیت و سن نمیشناخت،این درحالیه که فقط به پسرهای هم سن و سال اینطوریم
نمیدونم اسم این بیماری جدید رو چی بذارم،یا اینکه بقیه هم همچین مرضی دارن یا فقط من اینطوریم؟؟یا اصلا طبیعیه؟یا چی؟
همین دیگه...تمام

10 comments:

  1. You are right about guys around your age,I totally agree with it.most of teenagers think they are so perfect to make any mistake in their life,but dont worry,hopefully if u r lucky enough after some years u will finally understand that in fact u dont know much about life.BTW...self confidence is always good,but being a narcissistic is something else.

    ReplyDelete
  2. فک می‌کنم به اینکه خیلی وقتا دیگران همین حس رو نسبت به من پیدا می‌کنن

    چون معمولا خیلی سخت ارتباط برقرار می‌کنم و رنج سنی هم نداره ، معمولا فکر می‌کنم ارتباط برقرار کردن با افراد جدید یکم مشکله ، اگه آدمِ نااهلی باشن چی ؟! این وسواسای مریض گونه رو دارم معمولا

    دوس دارم راجع به کسانی که باهاشون معاشرت می‌کنم یه پیش زمینه داشته باشم و بعد باهاشون آشنا بشم که البته در اغلب موارد اینجوری نیست !


    یکی از بچه های دانشگاه هست که معمولا من باهاش معاشرت می‌کنم ولی در حدِّ خیلی کم ؛ ینی وقتی با بقیۀ دوستاش دور هم هستن هیچوقت جلو نمی‌رم و وانمود می‌کنم ندیدمش ، و هروخ که تنها باشه کلی باهاش صحبت می‌کنم ، ینی سعی می‌کنم یه مکالمۀ گرم و صمیمانه داشته باشم

    دقیقا همین موضوع دو روز پیش هم اتفاق اُفتاد ;)
    ترم جدید تازه شرو شده و من پریروز برای اولین بار توی راهرو کلاس دیدمش و وانمود کردم ندیدمش !

    بعد توی اتوبوس خیلی اتفاقی هم مسیر شدیم و یک چت خیلی خوب داشتیم

    ReplyDelete
    Replies
    1. من یکم مریضیم بیشتره،مثل خودت هیستریکم ،ولی در کل راه درمانش اینه که باید خودم بخوام که آدم بشم :دی

      Delete
    2. خدا همه رو شفا بده :))

      Delete
    3. آمین یا رب العالمین

      Delete
  3. تو تنها نیستی پدی! من رضا هستم، یک نارسیسیست، ۲۱ ساله از تهران
    قصد ترک هم ندارم :)))))
    بوووس

    ReplyDelete
    Replies
    1. تو دیگه خیلی مریضی :دی
      به خودم امیدوار شدم

      Delete
    2. نخیرم، من بهترین و سالمترین و زیباترین آدم روی زمینم
      :)))))))))
      بوووس

      Delete
  4. من از خودم راضی هستم
    ولی از خود راضی نیستم
    اگر آدم اندازه توانایی های خودش مغرور باشه چیز بدی نیست
    مورینیو بهترین مربی جهانه و همه قبول دارند نارسیسه اما بهش خورده نمی گیرند
    این که در مقابل هم سنت گارد بگیری شاید یک پیش قضاوته و ترس از این که طرف از تو بهتر باشه. درواقع حسادت شاید باشه و از روی حسادت خودت رو می گیری
    شایدم هم 100% اشتباه می کنم نمی دونم
    ولی اینو می دونم وقتی کسی از یک ویژگی خودش انتقاد می کنه یعنی داره سعی می کنه تغییرش بده و بهتر بشه و این جای تقدیر داره
    بوs

    ReplyDelete